Content Marketing

Content is king! Zorgen voor goede relevante content is een steeds belangrijkere factor geworden in de huidige online marketing. Onze specialisten creëren uitstekend geoptimaliseerde content voor bijvoorbeeld webpagina’s, nieuwsbrieven of social media. Het bieden van waardevolle informatie, met hierin de juiste zoektermen verwerkt, is van groot belang voor zoekmachine optimalisatie. Maar het komt ook je klanttevredenheid ten goede en geeft je, bij constitent gedrag, een stukje autoriteit.

Content marketing en zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn twee begrippen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Het idee van content marketing is dat je voor jouw doelgroep waardevolle en relevante informatie online zet. Het algoritme van Google houdt van unieke en waardevolle content. ‘Content is king’ is een kreet die in het SEO-wereldje nogal eens rondgaat. Hoe ga jij met jouw content boven je concurrent komen?

Waarom content marketing?

Indien er regelmatig nieuwe waardevolle content verschijnt op je website, waardeert Google dit door je website hoger te plaatsen in de organische zoekresultaten. Je breidt daarnaast ook je online voetprint uit, waardoor je vindbaar bent op meerdere zoekwoorden.Je kunt slim inspelen op vragen van bezoekers door je website van informatieve pagina’s te voorzien en zo een stukje autoriteit te vergaren. Voorzie je klant van nieuwberichten en updates binnen de branche middels een blog of andere vorm van online artikelen. Goede content zal gedeeld worden, waardoor je weer een nieuwe groep potentiële bezoekers bereikt. Het maken van relevante en waardevolle content bevestigt voor de bezoeker dat jouw organisatie deskundig is binnen het vakgebied.
Waarom content marketing?
Valkuilen

Valkuilen

Het creëren van nieuwe content heeft pas echt meerwaarde als de content voor de bezoeker ook daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft. Content is meer dan alleen maar tekst. Organisaties die zomaar wat content maken zullen weinig resultaat zien. Het is dus belangrijk om vooraf te bepalen of je de juiste informatie aan de juiste bezoekers toont. Er moet een keuze gemaakt worden betreffende  welke kanaal wordt ingezet. Tot slot is het verstandig om te onthouden dat je de content maakt om de bezoeker een betere gebruikservaring te geven en niet om verkoopresultaten te genereren.

Hulp nodig?

Online Identity heeft alle kennis in huis om jou te kunnen helpen met content marketing. Neem ontact met ons op te nemen als je deze hulp kunt gebruiken.