Webanalytics & Conversiemeting

Wat is het rendement van mijn SEO, AdWords, Social Media en andere activiteiten? Door middel van web analytics en conversiemeting kunnen wij daar inzicht in verkrijgen. Welke kanalen zijn het meest waardevol voor uw website? Waar haken mensen af bij een bestelproces, en waarom? Welke webpagina presteert goed/slecht en waarom? Web analytics verschaft informatie van onschatbare waarde voor uw website. 

Uw website staat online, staat al op een paar goede posities in Google, het verkeer komt binnen maar de gewenste conversies laten nog op zich wachten. Maar u heeft eigenlijk geen idee waarom. Wij kunnen u helpen hierbij inzicht in te verschaffen. Een website is eigenlijk nooit af en altijd zijn er verbeterpunten. Door middel van webanalytics en het instellen van conversiemeting kunnen wij waardevol inzicht verschaffen over bezoekers, websiteverkeer, conversies en de usability van uw website:

Bezoekersanalyse:
Wat zijn de interesses van mijn bezoekers? Van welk geslacht en van welke leeftijd? Via welk device bezoeken ze mijn website? Het is voor u als ondernemer raadzaam om in kaart te brengen wat voor type bezoekers binnenkomen op uw site. U kunt uw communicatie daarop aanpassen zodat deze naadloos aansluit op de interesses van uw bezoekers.
Websiteverkeer:
Hoe komen bezoekers op mijn website terecht? Het antwoord op deze vraag is van essentieel belang voor u als ondernemer. Er komt op elke website verkeer binnen via diverse bronnen, zowel organisch (=niet betaald) als niet-organisch (via betaalde advertenties). Door het meten van dit soort gegevens is het mogelijk om bij te sturen wanneer er opvallende veranderingen in het verkeer gebeuren.  
Conversiemeting:
Wat is het rendement van mijn website? Welke kanalen zijn het meest waardevol? Het is belangrijk om dit soort gegevens grondig te bestuderen zodat je inzicht krijgt in kanalen die weinig rendement teweeg brengen.
Usability:
Waarom presteert deze pagina zo slecht? Hoe gedragen bezoekers zich op mijn website? Lopen bezoekers tegen obstakels aan in hun conversieproces? Ook dit is een belangrijk vraagstuk waar veel analisten zich over buigen. Ook dit geeft inzichten in verbeterpunten op uw website.
 
Google Analytics
De meest gebruikte tool om statistieken van het bezoek van uw websites te onderzoeken is Google Analytics. Deze gratis tool is beschikbaar voor elke website beschikbaar en het is een kleine moeite om dit in te stellen. De waarde hiervan is desalniettemin onschatbaar. Google Analytics geeft inzichten in het verkeer van uw website, bijvoorbeeld welk device uw bezoeker gebruikt, hoe lang hij op de website blijft, welke pagina’s goed en minder goed presteren, welke stap in uw conversieproces de meeste afhakers oplevert, en nog veel meer. Met wat kennis van deze tool is het mogelijk om diepgaande inzichten te verkrijgen.

Waarom is dit voor mij interessant?
 
  • Diepgaande inzichten in gedrag en interesses van uw bezoekers
  • Laat direct zien wat belangrijke verbeterpunten zijn voor uw website
  • Geeft inzicht in de waarde van uw verkeeersbronnen
  • Inzicht in oorzaken van groei of daling in uw bezoekersaantallen
  • Inzicht in het return on investment van uw advertenties


 
Online Identity is een Internet Development bureau. Wij zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, ontwikkelen van internetoplossingen (maatwerk portal / weboplossingen) en online marketing.
Gasthuisstraat 3a Kerkdriel Gelderland 5331 BK Netherlands
Tel : 0418633038
Email : info@onlineidentity.nl

Vrijblijvend sparren over uw project?

Laat ons u verrassen met onze expertise!