SEA - Adverteren in zoekmachines

Wil je direct resultaat en gevonden worden (hoog) in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google of Bing? Binnen jouw budget en met slimme campagnes kun je een product of dienst heel gericht tonen aan een bepaalde doelgroep. Het grote voordeel van SEA is dat je heel specifiek kunt ‘targetten’ en direct bezoekers naar je website haalt. Bovendien behoud je altijd controle over de kosten. Zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising) kan door middel van tekst- of beeldadvertenties. Samen stellen we een strategie op passend bij jouw organisatie.

Google Ads

Google Ads is een advertentieplatform van Google waarbij je kunt adverteren op zoekwoorden naar keuze. Het systeem werkt volgens het CPC (Cost Per Click) principe, dat wil zeggen: je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt. Het budget is exact in te stellen, waardoor je dus nooit tegen onverwachte kosten zal aanlopen. Google Ads biedt veel verschillende mogelijkheden op het gebied van advertenties: tekst- en beeldadvertenties, Google Shopping, Remarketing en vele anderen.

Google tekstadvertenties

De bekendste mogelijkheid binnen Ads zijn de Google tekstadvertenties. Deze advertenties worden weergegeven op (bijvoorbeeld) de eerste pagina in Google. Tegenwoordig zijn er steeds meer mogelijkheden om deze advertenties uit te breiden, bijvoorbeeld door verschillende sitelinks toe te voegen aan je advertentie. Of door prijsextensies te tonen indien je producten verkoopt via een webshop. Hierdoor worden organische zoekresultaten steeds verder naar onderen getoond, waardoor het belang van advertenties toeneemt.

Google Shopping

Heb je een webwinkel en wil je jouw producten beter onder de aandacht brengen? Dan is Google Shopping een zeer bruikbaar platform. Met Google Shopping kun je producten weergeven in PLA’s (Product Listing Ads) en in Google Shopping. Zoek maar eens (met je desktop) op ‘vaatwasser’ en je ziet rechts een aantal vaatwassers met daarbij het type vaatwasser, de prijzen en de aanbieder. Dit zijn de PLA’s. Van daaruit kom je terecht in de portal van Google Shopping. Hier kun je alle aanbieders vergelijken op prijs, recensies en vele andere factoren. Google Shopping werkt volgens Cost Per Click, je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt.

Remarketing

Met remarketing kun je bezoekers bereiken die al eerder je website hebben bezochten. Je hebt het zelf vast wel eens meegemaakt; je hebt op een website gezocht naar een nieuw paar schoenen, maar besloot deze toch niet te kopen. De volgende dag ben je weer online aan het surfen en stuit je op een advertentie met precies die paar schoenen waar je de vorige dag nog naar keek. Indien juist toegepast kan dit een zeer effectieve manier zijn om alsnog de gewenste conversie te behalen. 

Remarketing advertenties worden alleen getoond als de gebruiker akkoord gaat met deze instellingen. Meer info lees je in onze blogBespreek met ons de mogelijkheden