5 jarig jubileum Stefan – Online marketeer

5 jaar geleden waren wij op zoek naar een allround Online Marketeer en kwamen wij via Gert-Jan van Beurden van Bink HR in contact met Stefan. Stefan werkt ondertussen nu alweer 5 jaar bij ons en is enorm gegroeid in persoon en kennis. Wij zijn bij Online Identity & Solutions trots op het feit dat mensen die bij ons werken dat veelal met plezier doen en vaak een mooie tijd bij ons blijven hangen. 5 jaar is natuurlijk een mooie mijlpaal, maar we hopen dat Stefan nog lang bij ons werkzaam mag zijn. We hebben een interview met hem gedaan om te kijken hoe hij het ervaren heeft.
 
Hoe kijk jij terug op de afgelopen 5 jaar bij Online Identity?
De afgelopen 5 jaar zijn erg snel voorbij gegaan. Ik kan mijn eerste werkdag dan ook nog heel goed herinneren. Het lijkt alsof dit vorig jaar nog was. Vanaf die eerste werkdag merkte ik bij Online Identity direct een hele fijne en open sfeer. Iedereen is gelijk, je wordt hier niet in hokjes geplaatst.



Binnen Online Identity is er veel veranderd sinds mijn start. In deze periode heeft er bijvoorbeeld een verhuizing plaatsgevonden naar de “mooie toren” Steigerboom 2b in Kerkdriel. Een verhuizing maak je niet vaak mee tijdens een werkperiode. Daarnaast zijn onze projecten in de afgelopen jaren steeds groter geworden en heeft het bedrijf een stap gemaakt op professionalisering.
De afgelopen 2 jaar hebben we in verband met de omstandigheden rondom het coronavirus regelmatig vanuit thuis moeten werken. Dit bleek voor iedereen, zowel intern als extern, even schakelen te zijn, maar dat is zonder problemen verlopen.

Wat zijn je hoogtepunten van de afgelopen 5 jaar bij Online Identity?
Hoogtepunten zijn toch de mooie aansprekende projecten waar we als team aan gewerkt hebben. Dit zijn projecten voor websites als SILK Jewellery, Thema.nl en Labwinkel. Ook heb ik mee mogen maken dat diverse klanten, dankzij onze online marketing, de afgelopen jaren sterk zijn gegroeid. Zowel online als offline.

Wat maakt het werken bij Online Identity zo leuk?
Het werk is behoorlijk divers. Ik werk met klanten die actief zijn in zeer uiteenlopende branches. Daarnaast ben ik betrokken bij het gehele proces van een website/webshop. Van een concept tot realisatie en livegang van het project. Hierbij mag ik als marketeer een (marketing) advies uitbrengen. Ook is er genoeg ruimte voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Is het werk in de afgelopen 5 jaar nog veranderd?
Als marketeer ben ik afhankelijk van Google. Binnen dit landschap zijn er continue veranderingen aan de orde. Als ik alleen al kijk naar de Google zoekresultaten, dan zijn er meer mogelijkheden voor de marketeer om op in te spelen. Waar je 5 jaar geleden op het gebied van SEA veelvuldig aan de knoppen moest draaien, ga je nu meer naar automatisering. Voor SEO zijn er vanuit Google ook diverse updates uitgebracht waar ik als marketeer op in moet spelen.

Terugkijkend op de afgelopen 5 jaar; wat had je jezelf mee willen geven toen je bij Online Identity begon?
Vanuit mijn perfectionisme eerder de grens aan kunnen geven. Goed is goed, en niet nog een stap verder willen gaan.

Wat hoop je in de komende 5 jaar bereikt te hebben?
In de komende 5 jaar hoop ik dat het marketing team is uitgebreid, waarmee we ook voor de marketing een totaalpakket kunnen aanbieden voor onze klanten. Daarnaast hoop ik dat we qua professionalisering stappen nóg meer stappen kunnen maken om onze klanten te voorzien van nóg betere platforms en oplossingen. 
Een van mijn eigenschappen is dat ik veel onthoud, ik heb een fotografisch geheugen. Dat is heel vaak heel handig, maar kan soms ook wel eens frustrerend zijn. Ik ben wel eens op zoek naar een manier om daar op een juiste manier mee om te gaan. Als jij een tip hebt, hoor ik dat graag 😉.

Pssst.... Ben jij nog op zoek naar een baan bij het leukste bedrijf van Nederland met de lekkerste tosti's? Check onze vacaturepagina!