Online marketing voor Werkhovin Wijnkopers

Werkhovin Wijnkopers
De uitdaging: Hoe verhogen wij de omzet van zowel in de webshop als de winkel?
Werkhovin Wijnkopers is sinds 2009 gespecialiseerd in de mooiste wijn voor iedere dag en speciale gelegenheden, maar ook voor iedere smaak en elke beurs. Werkhovin Wijnkopers focust zich met haar assortiment en goede prijs/kwaliteitsverhouding op de veeleisende particulier en het bedrijfsleven. Werkhovin behaalt op deze manier voor alle betrokkenen een zo hoog mogelijk rendement.
Wij maken dit tot een succes
  • Stefan Kant
Online Marketing Strategie
We onderzochten waar de kansen voor de online marketing van Werkhovin. Er werden diverse pagina’s gemaakt om online de online vindbaarheid te vergroten. De focus lag hier op de wijnhuizen, streek en de producten. Op de webshop hebben we ook duidelijk naar voren laten komen dat de producten ook in de winkel gekocht kunnen worden. Bij elke bestelling is het mogelijk om deze op te halen in de winkel. Naast SEO hebben we Google Ads ingezet om zo de populaire wijnen onder de aandacht te brengen.
Online Marketing Strategie
Redesign
Redesign
Recentelijk heeft de webshop van Werkhovin een redesign gehad. We hebben hierbij aandacht besteed aan de homepage, de productpagina en het menu. De bezoeker kan met de nieuwe website eenvoudiger naar een specifieke wijn zoeken. We hebben gezien dat o.a. het redesign voor meer omzet en conversie heeft gezorgd.

Resultaten

Het totale bezoekersaantal + 87%
Organisch verkeer + 37%
Verkeer via Google Ads + 114%
Het conversiepercentage + 54%
Het aantal transacties + 190%
De totale omzet + 218%
Resultaten
Vrijblijvend sparren over jouw nieuwe project?
Kom gerust eens langs op ons kantoor in Kerkdriel om met ons te sparren over jouw digitale plannen. De koffie staat klaar!
Andere marketing cases